niedziela, 23 stycznia 2011

Volvo S80


Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.

Volvo S80 to idealny samochód dla kogoś, kto szuka auta dużego i komfortowego, natomiast nie chce rzucać się w oczy. Przyjrzyjmy się bliżej koncepcji Szwedów na limuzynę klasy wyższej.
Zupełnie nowa stylistyka.

W konserwatywnej klasie wyższej stylistyka tego modelu jest powiewem świeżości, pewnym wyznacznikiem nowego trendu. Jeżeli BMW czy Mercedes jest dla Ciebie za nudny, zbyt konserwatywny i banalny, nie przejdziesz obojętnie obok Volvo. Ciekawie poprowadzona linia dachu, która płynnie przechodzi w przetłoczenia bagażnika dodaje S80 dynamiki. Niecodziennie zaprojektowany kształt bagażnika i tylnych świateł kojarzą się z jakimś eksperymentem stylistycznym. Nawet, jeśli tak było, to eksperyment udał się w 100%. Samochód wygląda inaczej, nie jest nudny. Jest po prostu inny niż wszystkie, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Można go albo pokochać, albo znienawidzić.

Wprowadzając ten model na rynek zarząd Volvo miał nadzieję trafić do młodych, zamożnych ludzi potrzebujących wygodnego i nowoczesnego samochodu. Po kilku latach od rozpoczęcia produkcji okazało się, że firma celowała bardzo dobrze i trafiła w dziesiątkę. Samochód odebrał sporą rzeszę klientów wiernych do tej pory BMW czy AUDI.


Obszerne, wygodne wnętrze

Samochód mierzy sobie 482 cm długości oraz 183 cm szerokości. Przy takich rozmiarach nie potrzeba wielkiego geniuszu konstruktorów, aby uzyskać obszerne wnętrze. Jednak w Volvo miejsca jest naprawdę bardzo dużo. Ogromną przestrzeń w kabiny pasażerów uzyskano niemałym trudem. Przekonstruowano silniki w ten sposób, aby umożliwić ułożenie ich poprzecznie, co skraca znacznie długość komory silnika, zwiększając tym samym przestrzeń dla podróżujących.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz