piątek, 28 stycznia 2011

Volvo S 40



Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku. W ofercie szwedzkiej marki S40 zastąpił modele 440 i 460. Pierwsza generacja samochodu powstała w wyniku współpracy z koncernem Mitsubishi i była produkowana w fabryce NedCar w Holandii. Drugą opracowano już po przejęciu szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. S40 II budowany jest w belgijskich zakładach w Gandawie. Oprócz podstawowej wersji sedan (S40), model od początku oferowany jest również w odmianie kombi, zwanej V40, a potem V50. Według Forbesa, najlepszy luksusowy samochód dla młodych kierowców.


Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.


Volvo ostatnimi czasy postanowiło całkowicie zmienić image marki. Począwszy od modelu S80 Volvo zupełnie odmieniło swój styl. Jest nowoczesne, ładne i bardzo zaawansowane technologicznie. Przede wszystkim design, Stylistycznie nowe Volvo S40 wyznacza nowe trendy. Widać zdecydowaną zmianę image`u marki, jaką szefostwo Volvo postanowiło wprowadzić, aby uatrakcyjnić nowe modele. Żyjemy w czasach, w których życie nabrało tempa, zawsze brakuje nam czasu. Nic dziwnego, że wszystko, co dynamiczne, sportowe świetnie się sprzedaje, a w takim świetle Volvo ostatnimi czasy chętnie widzi swoje samochody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz